KPZ Neslovice 15.6.2014

19.06.2014 13:18

No už jsem si říkala, že jsme pěkně dlouho nikde nebyli... asi jsem to zakřikla, protože v neděli páníčci zabalili saky paky a hned z rána jsme vyjeli směr Neslovice. Tam já to znám, byla jsem tam na několika trénincích u Kristýny a taky na OVVR... ale to už je pěkně dávno. Ráno nás klasicky čekala veterinární přejímka, nějaká administrativa a šlo se na věc. Proběhlo zahájení zkoušek a losování. Panička říkala, že si moc přála, aby jsme nešli v naší skupince na řadu hnedka první a aby jsme šli nejdříve na vlečky. A to se jí splnilo. Páníček vytáhl los číslo 8. Chodili jsme tedy v naší skupince vždy jako druzí a první stanoviště bylo vlečkové. Po rozlosování jsme se přesunuli na louku za les a začalo se tahat. 

První vlečka byla s králíčkem a druhá s bažantem. U králíka jsem trošku zaváhala, to když jsem se vracela k páníčkovi a králíka položila, abych si jej spravila. Rozhodčí, co tahal vlečku říkal, že to bylo proto, že jsem přilítla po vlečce a aniž bych se zastavila, lapla jsem králíka v běhu a valila zpátky, takže jsem si na konci musela úchop opravit. Jojo, to jsem celá já. Páníček mi pro jistotu dal povel, takže jsme z přinášení dostali malou trojku. Jinak z vlečky čtverku a druhá vlečka s bažantem byla v podobném duchu, jen bez povelu a tak jsem si vykoledovala dvě čtverky. 

Po vlečkách jsme se přesunuli na vodu. První byla kachna z hluboké vody, počkala jsem na výstřel a po páníčkově povelu vyrazila kupředu, kachýnku jsem pěkně donesla a páni rozhodčí mi zase dali samé 4. Chůze byla také za plný počet, celkem bez problému. 

Poté jsme se přesunuli na slídění s dohledávkou a marking. Slídilo se v nízké trávě a páníčci říkali, že jsem nepracovala úplně perfektně, jak to umím. Ale já se fakt snažila. Terén jsem proslídila a po výstřelu rychlostí blesku kačenku našla a donesla. Pánům rozhodčím se ale moje práce líbila a opět jsem vyfasovala samé 4. Poslední nás čekal marking - to je moje oblíbená disciplína. Na nízkém porostu jsem proto neměla problém. Je pravda, že těch 10sekund čekání, bylo nekonečných a já byla celá nažhavená na přinášení, ale zvládla jsem to, počkala na povel a kačenku pěkně a rychle donesla. 

Uf, měli jsme to za sebou, věděli jsme, že i přes jednu malou trojku z přinášení, bude celkové hodnocení s plným počtem bodů. A nezbývalo nám, než čekat, jak na tom budou pesani v ostatních skupinkách. Po dobrém obědě a odpočinku vyšli z chaty rozhodčí a oznámili, že se půjde na rozstřel - již ráno bylo vyhlášeno, že - jak už to tak bývá - rozstřelovou disciplínou bude marking. Do rozstřelu jsem šla já a dva zlaťáci. Šlo se podle čísel losu, takže jsem šla na řadu jako druhá. Už jsem byla unavená a páníčci tušili, že moje práce bude pomalejší než obvykle. Jooo, to se spletli. Po povelu jsem vylítla jako blesk, běžela jsem co mi síly stačily, nad kusem jsem dlouho stála a urovnávala si jej do tlamy a poté páníčkovi předpisově donesla. Vyhodnocení prací bylo na rozhodčích, po nedlouhém rozhodování vyhlásili vítězkou Klubových podzimních zkoušek mě - Angie z Annenských zahrad (z 18ti psů celkem). Vrchní rozhodčí komentoval jejich rozhodnutí takto: "Fenka (další dva účastníci rozstřelu byli psi) má správné nadšení, správný drive. Delší dobu stála sice u kusu, důvod to mělo ale prostý - rovnala si bažanta na plnou mordu. Za korektní a rychlou práci vyhlašujeme vítězem ji." Po rozstřelu se ještě chviličku čekalo, než se šlo na vyhodnocení. Pan rozhodčí, Kristýna, hospodář honitby i páníček měli moc pěknou řeč, Kristýna si všechny účastníky zkoušek vyfotila a my jsme se mohli vydat domů. Byl to doopravdy dlouhý den, ale páníčci byli vážně rádi, že to tak dobře dopadlo. Zkoušky byly moc pěkné, rozhodčí doopravdy milí, na obědě jsme si pochutnali a už se těšíme, až vyzkoušíme výhru - Bracco kachnový aport do vody... a doma na poličce nám přibyly dva poháry:-)