Jak jsem šla na ZPR

27.08.2013 10:57

V sobotu mě páníčci vzbudili nezvykle brzy, hnedka jsme se napakovali a vydali se na dlouhou cestu. Ještě nikdy jsem takhle daleko autem nejela, proto jsem se musela celou cestu dívat, kam, že to jedeme. Byla to docela otrava, jeli jsme prý po dálnici a hodně to drncalo a bylo to takové jednotvárné. Po dvou a půl hodinách jsme dorazili na místo, do penzinu Na Rynku v Borotíně, kde byl sraz. Hnedka jsme se nahlásili a musela jsem se zase ukázat paní veterinářce, což opravdu nemusím. Potom už jsme viděli Kamilu se setřičkou Annie, tak jsme si k nim přisedli. Museli jsme se s Annie pořádně přivítat, protože už jsme se tááák dlouho neviděli:-) Po chvíli se šlo na nástup, rozlosování a rozdělení do skupin. Mě první den měli čekat lesní disciplíny a sestřičku Annie vodní a polní, takže jsme se po nástupu rozdělili. Vydali jsme se autem na místo lesních disciplín - což bylo docela daleko.

První nás čekal čtverec. Jejda jejda, ten byl ale zarostlý. Bylo tam ostružiní a maliní a spousta hustého porostu. Bylo jasné, že to nebude jen tak. Na řadu jsme v naší skupince chodili 4. První dvě fenky měly s dohledávkou docela problém, nebo mi alespoň přišlo, že jim to strašně dlouho trvá, ale těsně se vlezly do 10ti minut a tedy dostaly známku 3. Třetí flatík byl docela rychlý, ale i tak to bylo 7minut a tedy známka 3. Pak jsem šla na řadu já. Rozhodčí řekl páníčkovi, že mě má poslat z boku, že fouká pěkně vítr. Já jsem se moc snažila a ve čtverci hledala, ale ne a ne na nic narazit. Až po delší době za námi přišel druhý rozhodčí a říkal, že proč mě páníček neposílá z cesty, že z boku nemůžu kusy cítit %) No páníček z toho byl trošku v šoku, že každý rozhočí říká něco jiného, ale poslal mě z cesty a to už jsem oba kusy celkem rychle našla. I tak byl ale čas přes 11minut a tedy známka 2 a z poslušnosti 3 za to, že jsem vybíhala mimo čtverec. No jo, jenže mně prostě přišlo, že ti zajíčci ve čtverci nejsou... Poslední šla na řadu malá tollerka, která měla s obrovskými zajíci velký problém a nebyla je schopná páníčkovi donést. Proto také vypadli.

Po čtverci jsme se vyměnili s druhou skupinkou a šli na chůzi u nohy, vlečku srstnaté a odložení. Ještě nás vůdci upozornili, že rozhodčí jsou velice příšní a na chůzi u nohy nedávají moc pěkné známky.

Prvně se šlo na vlečky, první dvě feny neměly s vlečkou celkem problém (jen jedna dostala 1 za přinášení, protože prý na konci vlečky dělal s králíkem blibny) a i když byla vlečka opravdu dlouhá, tažená v lese, celkem rychle donesly. Třetí šel na řadu flatík, k jeho smůle hned na začátku vlečky vyběhlo srnčí a on místo aby šel po vlečce, tak se stáčel doleva po srnčím. Proto se rozhodli odstoupit. Potom už jsem šla na řadu já. Páníček mě nasadil a já šla krásně přesně, jak se vlečka táhla. Kousek od kusu se mi ale něco nezdálo a začala jsem štěkat. A jéje, řekli si páníčci a bylo jim jasné, že mám nějaký problém. Vrátila jsem se radši rychle k páníčkovi a ten se mě snažil nasadit, ale já prostě ke kusu ani za nic nechtěla. Nakonec se mnou šel povolených 20kroků vlečky a já kus donesla. V časovém limitu na známku 1:-( Rozhodčí, co vlečku tahal potom páníčkům říkal, že nechápe, co se stalo, protože jsem šla naprosto přesně a kousíček od kusu jsem začala do lesa štěkat... nakonec jsem ale prý těžkého zajocha krásně donesla (známka 4).

Dále následovala chůze u nohy. Chůzi mám moc pěknou a taky jsem za chůzi na vodítku dostala pořádnou pochvalu. Bez vodítka to ale bylo očima rozhodčích horší (páníček se vyhýbal kořenu stromu a rozhodčí to komentovali tak, že jsem mu při chůzi zavazela a musel se mi vyhýbat) a výsledná známka byla tedy 3.

Poslední skupinová disciplína mělo být odložení 5minut v lese. Páníček mě uložil a odešel. Po uplynutí doby se pro mě vracel, když v tom viděl, že už si to štráduju směrem k němu. Ach jo, to jsem tomu dala. Bylo mi na odložení smutno a věděla jsem, že jsem toho ten den spoustu pokazila a nechtěla jsem už ležet v lese a chtěla jsem být s páníčky. Rozhodčí se mi za tento zkrat rozhodli dát 0. Páníček za mě sice bojoval, protože v řádu je psáno, že pokud pes odejde do 10ti kroků z místa odložení, může dostat známku 2. Rozhodčí (i když se na konci disciplíny nedívala a neviděla tedy, kde jsme se s páníčkem potkali - tedy jak daleko to bylo od místa uložení) byla nekompromisní a dala nám 0. Druhý rozhodčí čekal s páníčkem mimo odložení, takže to bylo slovo proti slovu a rozhodčí má v tomto bohužel vždycky pravdu.

Mimo soutěž jsem si tedy ještě vyzkoušela klidy na stanovišti, kdy jsme se všichni pejsci posadili i s vůdci do řady naproti lesu a v lese se střílelo a lomozilo a my pejsci museli zůstat v klidu. Pche, s tím já nemám problém Po nepodařeném dni se páníčci rozhodli, že se vydají domů. Ještě předtím jsme si ovšem zašli na pozdní oběd s Kamilou a Annie a moc příjemně si popovídali. Annie vše zvládla skvěle, prošla do druhého dne a získala 5.místo a res. CACTa. Mám hold moc šikovnou sestřičku!