Jak jsem šla na vodky

10.07.2013 13:59

V neděli ráno jsme s páníčky zase jeli do Švábenic. Tentokrát na klubové speciální zkoušky vodní práce. Pejsci a vůdci byli více méně stejní, jako předchozí den, jen s drobnými změnami. Po nástupu se losovala čísla a páníček vytáhl šťastnou 11. Pro nás to znamenalo, že nejdříve půjdeme na vodní disciplíny. Páníčci byli rádi, protože slídění (z kterého měli veliký strach) nás čekalo až nakonec:-) Byli jsme rozdělení na dvě skupinky po 6ti.

První disciplínou byl handling. Rozhodčí hodil dvě kačenky tak, abych je neviděla. Nastoupili jsme k vodě, páníček musel říct, pro jakou mě prvně pošle. Poslal mě nejdříve na back pro levou, protože hodně foukalo a ta levá se sunula blízko k břehu. Já jsem hezky šla, plavala jako o život, ale zpátky už jsem byla z toho plavání trošku unavená, tak jsem nevylezla z vody přímo před páníčkem, ale o kousek dál a radši kačenku nesla po břehu. Pro druhou kačenku jsem šla ale ukázkově a plavala tam i zpátky. Rozhodčí mi dal z handlingu 4 a z jednoho přinášení malou 3 (za to, že jsem radši šla po břehu, než abych plavala) a z druhého 4, protože to už jsem šla pěkně.

Další disciplína bylo přinášení kachny z hluboké vody. Nachystali jsme se, rozhodčí hodil kachnu, zároveň zazněl výstřel, páníček chvilku počkal a potom mě poslal, plavala jsem jako parník (plavání už mi jde hodně dobře), ale při návratu jsem zase zazlobila a nějak se mi tu kačenku nechtělo páníčkovi přinést, takže mi musel dát povel, protože už viděl, že mám tendenci si ji položit. Takže za kachnu jsem dostala 4 a za přinášení malou 3.

Potom se šlo na marking, ten probíhal u Boží muky, dál od vody, pěkně do kopečka v mírně zarostlém terénu. S markingem nemám problém, je to moje oblíbená disciplína - zazněl výstřel, dopadl kus, 10sekund jsem musela počkat, než paní rozhodčí dá pokyn, vyrazila jsem, hned jsem přesně určila místo dopadu, kačenu vzala a běžela za páníčkem, jak nejrychleji to jen šlo:-) Takže z přinášení malá 4 a z markingu také 4. Po této skupince disciplín nás čekala menší přestávka, kdy jsme museli počkat, až druhá skupinka dokončí disciplíny, které trvaly déle, než ty naše. Po okoupání (aby mi nebylo vedro) a menším odpočinku, spojeném s občerstvovací pauzou jsme šli na to.

První byla chůze na vodítku a bez vodítka na hrázi, mezi rybníkem a rákosím. Šla jsem na řadu jako poslední, protože flatka s číslem 12 vypadla. Když došel los s číslem deset, začalo se na první skupince disciplín střílet, protože zrovna dělali kachnu z hluboké vody. O to jsem to měla těžší než ostatní pejsci, ale mě jen tak něco nerozhodí, takže jsem šla krásně a za chůzi jsme dostali velkou pochvalu.

Následovala dohledávka kachny a práce v rákosí. Dohledávka byla bez problému a v rákosí jsem slídila jako o život. Krásně to tam vonělo a nakonec jsem si, po páníčkově pokynu, tu pohozenou kachnu našla. Opět tedy známky 4 a malé 4 z přinášení.

Nakonec nás čekalo Chování na stanovišti. To jsme se rozestoupili okolo rybníka, musela jsem si sednout, páníček mi dal povel zůstaň a potom se střílelo a rozhodčí se dívali jestli jsme v klidu. Ts, to je pro mě hračka. Po ukončení disciplíny jsem si ale pro jistotu štěkla, aby si nemysleli a abych měla poslední slovo:-)

Rozhodčí se podívali na výsledky a zjistili že ze skupinky 12ti pejsků mají jediní 3flatíci plný počet bodů:-) To teda bylo něco. Pro mě to znamenalo, že buď budu mít vítěze zkoušek a CACTa a nebo taky nic. Moc jsem se proto snažila a protože se už ráno rozhodlo, že rozstřelová disciplína bude marking, věděla jsem, že určité šance mám.

První šel na řadu Black Berry Tercius, šel poměrně přesně a svižným tempem, takže bylo jasné, že porazit jej nebude jen tak. Druhá šla Cinderella Tercius, která šla sice přesně, ale strašlivě pomalu. Poslední jsem šla na řadu já. Pan rozhodčí neměl dobrou ruku a kachnu mi hodil za strom, já to tedy vzala rovně se zatáčkou a s menším hledáním, rychlostí blesku kačenku donesla. No zamotali jsme s Blekýsem rozhodčím hlavu, protože on byl přesnější, ale já nepatrně rychlejší, takže se asi 10minut dohadovali, kdo bude tedy vítěz. Aby to bylo spravedlivé, rozhodli se pro ještě jeden rozstřel. Mezitím ovšem všichni střelci odjeli na mysliveckou chatu, takže se marking musel provést tam - v lese. Přesunuli jsme se tedy k chatě a šlo se na to. Black byl rychlý a celkem přesný, já ovšem taky a rozhodčí stanovili vítězem mě, protože jsem u kusu neváhala, hned jej vzala a letěla zpět. Ale výkony byly velice vyrovnané. No to bylo radosti, ještě že jsme ten marking v lese trénovali, je to opravdu hodně těžké! A už to bylo za mnou a mohla jsem si konečně zdřímnout. Ještě jsme museli počkat, až rozhodčí spočítají body a potom už se šlo na vyhlášení.

Vyhrála jsem tedy pohár pro Vítěze zkoušky, pohár pro nejlepšího Flat coated retrievera a pohár starosty městyse Švábenice. V letošní sezoně se mi podařilo získat už dva CACTy. Páníčci se dmuli pýchou. Byl to náročný víkend, ale ukázala jsem, že i druhý den umím dobře pracovat a že jsem připravená zkusit si nějaké vyšší zkoušky. Pokud by se mi na nich dařilo a získala bych CACTa, stačil by mi už jen jeden CACT z nižších zkoušek v příštím roce a stala bych se šampionem práce.. ale nebudu předbíhat. Uvidíme, co si pro mě páníčci zase nachystají, už se ale těším, moc mě nošení zvěře baví, jsem přece jen lovecký pes:-)

angiezannenskych.rajce.idnes.cz/Specialni_zkousky_vodnich_praci_Svabenice/