Jak jsem došla ZPR v I.ceně a páníčkovi málem přivodila infarkt

30.06.2014 11:42

To je tak, když se v sobotu brzy vstává, tak se (zase) někam jede. Tentokrát to bylo doopravdy brzy a já byla opět zvědavá, kam mě to páníčci vezou a celou cestu je kontrolovala (poznámka paničky: a pak nemá být Angie unavená, když dvě a půl hodiny v autě kouká a ani si nelehne... no jo, neumí zkrátka odpočívat a je to flatka zvědavá). Po osmé jsme dorazili na místo, všude už bylo plno aut a pesanů a tak jsem byla celá nadšená a hned začala lítat jako šus a když jsem ještě uviděla Kamilu se sestřičkou Annie, tak jsem ji hned musela pořádně blejznout a přivítat. Pak už proběhl nástup a šlo se na veterinární přejímku a losování. Páníček vylosoval šťastnou trojku, což znamenalo, že nás první den bude čekat pole a les a druhý den obě vody. 

Připojili jsme se k naší skupince, ve které byli tři goldeni, jeden labík a já s flatkou Fly a pěšky se přesunuli na pole. První nás čekalo navádění na dva kusy pernaté. Když jsme přicházeli ke stanovišti, viděli jsme, jak se po discipláíně prochází srnka. A jéje, řekli si všichni vůdci a taky že jo, dostat pesany ke kusu byl celkem problém, všichni se na stanovišti točili, asi po pachu srnky a moc se jim ke kusu nechtělo. Nakonec vše dobře dopadlo, oba bažanty jsem pěkně donesla, ale páníček s mojí prací a poslušností úplně spokojený nebyl. Rozhodčí ovšem nic nenamítali a dali nám 4. Poté jsme se přesunuli na vlečku. Tahala se na nádherné dlouhé louce, byla opravdu poctivá a já běžela, co mi síly stačily. Rozhodčí mě pochválili za krásnou práci, běžela jsem naprosto přesně a tedy opět plný počet. Po disciplíně mi páníčci dovolili se osvěžit v přilehlém rybníčku, to mi doopravdy přišlo vhod, protože bylo neskutečné vedro. První dvojici disciplín jsme měli za sebou, přesunuli jsme se na základnu, páníčci si dali (prý vynikající) svíčkovou a přesunuli jsme se autem do lesa. Hmmm, tam to vonělo a všude bylo plno borůvek. 

První v lese nás čekala vlečka se zajíčkem, proběhla celkem bez problémů, jen mě páníček nevědomky oslovil při návratu a rozhodčí nám dali jednu malou trojku z přinášení. Pak už nás čekal čtverec. Čtverec na tomto derby je prý vyhlášený, v ranní skupině spoustu psů doneslo v časovém limitu jen jeden kus, tak jsme z něj měli obavy. Šla jsem na řadu jako třetí, panička mi to stopovala, první kus jsem donesla v 5ti minutách a 5ti sekundách (časový limit pro známku 4 je 5minut), takže bylo jasné, že 4 už to nebude, ale také že už neodejdeme s 0. Páníček se pěkně zapotil, bylo strašné vedro, bezvětří, do čtverce se mi už vůbec nechtělo, neúspešně jsem se vracela a pak najednou v 7mi minutách a 17ti sekundách jsem nesla druhý kus. Jupííí, to bylo radosti. Sice první velká 3 z disciplíny, ale pořád jsme byli v první ceně. Hromadně jsme se přesunuli k chatě a pak jsme všechny 4skupinky vyrazili k vodě, kde nás čekal klid na stanovišti. Tam teda bylo komárů, to vám řeknu, byla jsem celá doštípaná a páníček taky, protože se nechtěl moc ohánět, aby mě při klidech nerušil. Celkem bez problémů byly klidy za námi a my přežili náš první zkouškový den. Ještě jsme se prošli a vylítali s Kamilou a Annie a s páníčky jsme vyrazili do kempu, kde jsme měli domluvený nocleh. Čekala na nás moc pěkná chatka, hned u řeky Nežárky, kam mě páníčci večer vzali na procházku. A pak už jsme si naordinovali zasloužený odpočinek a brzký spánek, rušený pouze bouřkou. Po snídani jsme se zabalili a vyrazili opět na chatu, kde proběhlo zahájení druhého dne a přesun na disciplíny. 

První nás čekala hluboká voda. Kachna z hluboké vody problém nebyla, ani handling na dva kusy. Páníček to chytře vymyslel a šel tak, abych viděla hned z nástupu pravý kus. Rozhodčí hned na začátku řekli, že budou po všech chtít, aby prvně přinesli pravý kus. Takže mě na back poslal na pravý, já hnedka donesla a to stejné proběhlo u levého kusu. Moc pěkná práce. A čekalo nás odložení, těch 5minut bylo nekonečných, ale já si to pěkně odležela a byla jsem ráda, že už se pro mě můj milovaný páníček vrací. Tak jsme zase zajeli na chatu, vyměnili se s druhou skupinou a jeli na rákosí. 

Prvně nás čekala dohledávka kachny v rákosí. Kus byl u sloupu vysokého napětí, ale rozhodčí chtěli, aby mě páníček poslal do rákosí, které bylo na opačné straně než sloup. Nu poslal mě, já do rákosu dvakrát zaběhla, když tu jsem se stočila a už si to nejkratší cestou mířila ke kačence. Opět nás rozhodčí pochválili za drive a korona a střelec se vyslovili, že na tak nadšeného psa, je radost pohledět. Moc to páníčky potěšilo. A už nás čekal jen marking a chůze u nohy. Marking je moje nejsilnější disciplína, jsem doopravdy rychlá a velice přesná a páníčci jsou si v této disciplíně poměrně jistí, protože ví, že ji umím. Jooo, ale to bych nebyla já, abych se zase ke konci pěkně nepředvedla a páníček to neměl moc jednoduché. Padl výstřel, já počkala 10sekund na povel. Ke kusu, který byl hozen mírně do kopečka, jsem doběhla v mírném obloučku, kačenku celkem rychle vzala a běžela už větším obloukem k páníčkovi. Asi 5metrů před páníčkem jsem kačenku položila, páníček čekal, že si ji chci spravit, což občas dělám, jaké ale bylo jeho překvapení, když jsem se k znovunabrání do mordy neměla. Dal povel, já nic, bez reakce, dal další povel, já šla k němu, ale bez kusu, na třetí povel jsem kus donesla. Páníček ze mě měl málem zástavu srdce a panička taky. Rozhodčí naštěstí byli hodní a z přinášení mi dali 1, i když už páníčci trošku čekali, že je to konečná. Za oblouček v markingu jsem dostala velkou trojku. Malá jednička z přinášení kachny se naštěstí zprůměrovala na konečnou velkou 3, ale moje práce se páníčkům opravdu nelíbila. Problém byl asi v kusu, už byl celý olezlý a i když šel po mně na marking už jen jeden pes, tak mu dali kačenku novou. Na chůzi jsem se zase vzpamatovala a předvedla ji ukázkovou. Na chatu jsme se vraceli docela rozhození z mojí práce, páníček po markingu i trošku vypěnil. 

Potom jsme čekali na výsledky, rozstřel proběhl mezi dvěma flaty a dvěma goldeny, přičemž první dvě místa byla flatů. Já došla náročné derby ČR v první ceně, celkový počet bodů 194 z 204 možných, trojky ze čtverce, přinášení kachny a markingu, jinak samé 4. Díky velké konkurenci, jsem na titul nedosáhla. Byl tak blízko, v konečném pořadí jsem byla 7. z 24startujících psů. Z flatů na třetím místě, po dvou flatech, co již oba titul Šampiona práce mají. Nedalo se nic dělat, byli prostě lepší. Zkoušky dokončilo 16psů. 

Po vyhlášení jsme se vydali na dlouhou cestu domů a já jen spala a spala...